Kitap eleştirileri arasında Porto Martins, Portekiz

suacar

11/05/2021

Bu sayfa en aktif kullanıcımızdır. Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz. Okumayı sever, modern edebiyat ve klasiklerde çok iyi uzmandır ve okuduğu kitapla ilgili sürekli geribildirim bırakmaktadır. Bu nedenle, okumaktan ve neyi sevdiğinizle ilgileniyorsanız, Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz , bütün notlarına bak. Özellikle ne okuyamayacağını seçemeyen kullanıcılar için kitap hakkında ilginç ve faydalı yorumlar, bu yüzden yararlı bir tavsiye bulmak istiyorum. Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz her zaman okur ve zevkleri çok çeşitlidir, bu yüzden notları literatürdeki bilgiyi genişletmeye ve daha önce dünyanın her yerinden bilinmeyen yazarları keşfetmeye yardımcı olabilir. Çok sayıda kitap, çeşitli türler, faydalı yorumlar ve incelemeler - bu sayfada bulacağınız her şey.

Kitap eleştirileri Kitap eleştirileri

2019-06-19 00:03

Yazılmış bir kitap itibaren: Bengü Yayınları

Gözden Geçirme: Temmuz 2006 'İyi ve Kötünün Ötesinde' ile 'Böylece Zarathustra'yı Konuştum' kısa bir karşılaştırması Amazon'da birkaç eleştirmen tarafından gündeme getirdiğim bir soru 'Böylece, Zarathustra'nın Konusunu Konuşmak' ile 'İyi Ötesinde' arasındaki ilişki sorusudur. ve kötülük '. Şimdi, bu, alçakgönüllü görüşüme göre, Nietzschean bursunun yaşayabileceği en zor yorumlama sorunlarından biri. Ancak burs (doğal olarak) sorunun bile var olduğunu kabul etmiyor! BGE’nin bu kısa incelemesinde, odaklanmak istediğim ilişki budur. Ve Nietzsche'nin yorumunda çok sık olduğu gibi, Nietzsche'nin kendisi de rehberliğimiz için çevirmemiz gerekir: “Bu kitabın Zarathustra'dan sonra geldiğini düşünürseniz, belki de kökenine bağlı olduğu diyet rejimini de tahmin edebilirsiniz. Çok uzaklara duyulan muazzam ihtiyaçtan dolayı şımarık olan göz - Zarathustra, Çar'dan daha uzak görüşlü - burada en yakın, yaşa, çevreye, en yakın olanlara odaklanmak zorunda kalıyor. her şeyden önce, formda, aynı bir kasıtlı bir Zarathustra'yı mümkün kılan içgüdülerden uzaklaşırken bulacaksın.Sonuç olarak sessizlik sanatında formda ayrıntılandırma ön planda, psikoloji kabul sertliği ve zulüm - kitap hiç de iyi huylu bir kelimeden yoksundur.Tüm bunlar bir iyileşmedir: kim bilir ne de olsa, Zarathustra'nın temsil ettiği gibi iyi huylu bir hışırtı nasıl bir iyileşme gerekli kılar? Teolojik olarak konuşma - yakından dinle, çünkü Ben rar bir ilahiyatçı olarak konuşursak - günlük çalışmalarının sonunda bilgi ağacının altında bir yılan olarak bırakılan Tanrı'nın kendisiydi: böylece Tanrı olmaktan kurtardı - her şeyi çok güzel yapmıştı. Şeytan, yalnızca yedinci gündeki Tanrı'nın eğlencesidir ... "('Ecce Homo'dan,' İyinin ve Kötünün Ötesinde 'başlıklı bölümün sonucu.) Bu nedenle, dikkatimizi arasındaki farka çeken Nietzsche'dir. BGE ve Z ve sadece bazı bilimsel fantezi değiller. Şimdi, Nietzsche burada tam olarak neye işaret ediyor? Bu fark hakkında ne söylüyor? (BGE'nin, Nietzschean kanonunda Zarathustra'yı hemen takip eden kitap olduğunu her zaman aklınızda bulundurun.) Zarathustra, kalıcı bir vizyondur. BGE’nin “güncel olaylar” üzerine yoğunlaştığı süre boyunca yoğunlaşırken yazar tarafından tahammül edilmesi amaçlanmıştır.Bu nedenle biri BGE’nin sonunda unutulacağını veya göz ardı edileceğini ve bunun gerçekten de yazarların tam bir niyeti olduğunu düşünmektedir. biçiminde, niyetinde ve “sessizlik sanatı” ndaki ayrıntılandırma. Zarathustra o kadar da rafine edilmedi mi? O derhal (BGE’de) “psikolojinin kabul edilen sertlik ve zulüm ile uygulandığını - kitabın iyi huylu bir kelimeden yoksun olduğunu” ekliyor. Belki o Zarathustra'da psikolojinin hiç uygulanmadığını göstermek için araçlar? Ya da belki de yalnızca Zarathustra'da uygulanan psikolojinin zor ya da zalim olmadığını belirtmek anlamına gelir. Nietzsche, BGE'nin ilk bölümünün son derece cümlesinde, Psikolojinin bir kez daha Bilimler Kraliçesi olduğunu söyler. ... Belki de bu ilan bu sertlik ve zulüm örneğidir? Öyle olabileceği gibi, Nietzsche bize BGE’nin Zarathustra’nın gerektirdiği iyi huylu hışırdatmasından bir iyileşme olduğunu söyledi. Sonra, BGE'yi açıklayan bu kısa bölümün kapsülü olarak, Nietzsche oldukça dikkat çekici bir şey yapar - teolojik olarak konuşur! (Parable çağı belki de Zeitgeist’in varsaydığı kadar ölü değildir.) Bize Eden’deki yılanın aslında Tanrı olduğunu söyler. Tanrı bunu yapıyor çünkü “Her şeyi çok güzel yapmıştı”. ... korkutucu derecede sevimli bir masal. Fakat Nietzsche'nin BGE anlayışı ile ne ilgisi var? İlk önce teolojik benzetme Nietzsche üzerine birkaç kelime anlatıyor. Yılan, elbette, Havva'yı meyveyi bilgi ağacından yemeye ikna eden kişidir. (Bilgi ağacının her zaman Cennette bulunduğunu, Cennete yabancı olmadığını ve bu nedenle yalnızca 'Tanrı'nın kurtarılmasının bir parçası olmadığını' unutmayın.) Ancak, tüm ziyafetler (ne yazık ki) gibi bu bilgi ziyafeti vardı. sonuç: sonuç, Adem ve Havva'nın cennetten kovulmasıdır. Bu son, fazla tahmin edilemez: bilgi, tüm bu "çok güzel" geçitleri yok eder. Nietzsche'nin benzetmesinde, elbette, hiçbir şey yoktur - “yalnızca Tanrı'nın eğlencesidir” - bu nedenle Tanrı hem yapılmış hem de, Nietzsche'nin bu benzetmesine göre, sonradan cenneti yok edecektir. Tamam, peki bu tam olarak ne yapar?

okuyucu Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz

Bu bir profil sayfası. Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz Okumayı seven ve sürekli olarak diğer okuyucuların bir seçim yapmasına yardımcı olmak için kitap hakkında notlar ve yorumlar bırakıyor. Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz Kitabın uzun süredir gözden geçirildiği bir kitaptı, bu yüzden pratik olarak profesyonel bir seviyede. Tüm notlarını görüntülemek için, kullanıcının edebi tercihleri hakkında bilgilerin halka açık olduğu bir profile gidin. Eğer zevkleriniz aynıysa, o zaman kalan kitap hakkındaki incelemelere bakın. Bengisu Acar Acar arasında Porto Martins, Portekiz , yayınla ilgilenip ilgilenmediğinizi anlayacaksınız.